BARE DYR

Denne ukens tema er «Jeg kommer aldri til å glemme».

Noe jeg aldri vil glemme, er da jeg fikk ha min første separat utstilling da jeg var lærling ved Tromsø Museum i 2012. Det er noe av det morsomste og tyngste jeg har gjort, å jeg fikk lage en utstilling fra scratch selv (med god hjelp selvfølgelig!) som jeg fortsatt er stolt over.

Jeg lagde en serie på 11 bilder, der jeg satt meg selv inn i steden for dyr. Som de fleste vet, er jeg over gjennomsnittet glad i dyr. Jeg ville vise, på en måte som folk kanskje ville legge bedre merke til, hvor absurd måten vi bruker dyr på er. Når vi setter et menneske i en situasjon vi ellers har dyr, ser folk det med nye øyne. Tenker litt mer over det. Er dette egentlig ok?

Utstilligen het Bare Dyr, å var utstillt på Polarmuseet i Tromsø først, senere ble den flyttet til Fjordmuseet på Storsteinnes. Åpningen på Polarmuseet ga ny publikumsrekord, å jeg fikk god mediedekning. Flere kom bort til meg på åpningen eller skrev til meg senere å fortalte at jeg hadde gitt de mye og tenke på. Det føles fantastisk!

I utstillingen lå det små hefter med fakta basert på dyreholdene jeg hadde satt lys på med bildene mine.

Her er dem, håper dere liker dem.June_Aasheim_Bare_Dyr1June_aasheim_Bare_Dyr11 June_aasheim_Bare_Dyr7 June_aasheim_Bare_Dyr10 June_aasheim_Bare_Dyr6 June_aasheim_Bare_Dyr9 June_aasheim_Bare_Dyr5 June_aasheim_Bare_Dyr8 June_aasheim_Bare_Dyr3 June_aasheim_Bare_Dyr4

Om dere har noen spørsmål til bildene, bare spør! :)

 

 

Sjekk gjerne ut bloggene til de andre som er med:
Caroline, Caroline, Julie, Lisa, Marie, Nadia og Renate

Legg igjen en kommentar

