19. desember

I går hadde Blåst julebord! Veldig utradisjonellt i år, med hvalsafari og middag på en knøttliten koselig hytte etterpå med besøk av «julenissen». Vi storkoste oss alle sammen.

Spesielt gøy var det å dra å se på hvalene. Jeg har vannskrekk, så i starten var det skikkelig jævlig. Begynte å skjelve allerede på brygga, så var nærvøs på hvordan det ville gå. Men det gikk seg til, alle var veldig forståelsesfulle og Ørjan var der for meg. Når hvalene kom tok jeg kamera opp å fokuserte på å nyte synet og få gode bilder, så da var vannskrekken glemt for en stund.

Det var mange spekkhoggere og noen knølhval. For noen flotte dyr! Var så spennende å se dem på nært hold.

Siden det er midtvinters i Tromsø, var det jo veldig begrenset med lys. Det regnet også, så kamera og linsa (og vi) ble søkk blaut. Bildene er derfor ikke så god som jeg skulle ønske, men mer enn god nok til å huske denne fantastiske opplevelsen :)

_mg_5940_redweb hvaler2_web_mg_6440_redweb _mg_6110_redweb _mg_6056web

Om jeg klarer å trosse vannskrekken en gang til, vil jeg gjerne dra ut igjen på en dag vi har mer lys og forhåpentligvis ikke noe regn.

Alt i alt en super opplevelse!

Legg igjen en kommentar

