Ukens tema: Do it yourself

Ukens tema for bloggutfordringen er D.I.Y, gjør det selv!
Som alltid gjør jeg ting i siste liten, men bedre sent enn aldri.

Når jeg tenker på D.I.Y, tenker jeg alltid kreativitet, å skape ting selv.
Så tenkte å vise/skrive litt om hva jeg lager selv!

smykker

Som flere av dere vet, lager jeg smykker med mine fotografier. Dette har jeg holdt på med i ca 2 år nå. Er utrolig morsomt å gjøre noe litt annet med foto enn man vanligvis ser, spesielt når man møter kunder som bruker smykkene mine. Å se sitt eget arbeid på andre, som sier det er deres favoritt smykke, er en fantastisk opplevelse :)

karjana

Foto av Karjana Hagen. Instagram: karjanaah

Når jeg skal lage smykker, starter jeg ved å finne alle bildene jeg vil ha. Åpner dem i photoshop å lager den rette størrelsen de skal printes ut i, å lgger de alle ved siden av hverandre i et eget dokument å printer dem ut. Det tar sin tid! Etter det må alle klippes ut.

snapchat-2170101330990247464img_20160919_193946Etterpå limes de til glasset, og limes derettet i smykkerammen. Limingen er det værste herket, skikkelig pirkearbeid som både er grisete og tidskrevende. Ofte må jeg gjøre ting om og om igjen, fordi det kommer bobler i limet og gjør printen stygg.

Men det er så verdt det, fordi resultater blir meget pent om jeg får si det selv!

dav

header

Siden jeg selger disse på marked og i utvalgt(e) butikker, leter jeg hele tiden etter pene måter å vise dem fram på. På Blåst har de en flott vedkubbe som er ordnet til med hull til ringer, der mine ringer er på display. Det synes jeg er så pent, så jeg såurte pappa (er hos dem denne helgen på besøk) om vi kunne lage flere slike som jeg kan ha med når jeg drar rundt på marked å selger alene. Pappa sa ja, som han alltid gjør, fordi pappa er verdens snilleste og elsker å lage ting!

Så vi gikk i garasjen å fant noen fine vedkubber. Jeg fortalte hvordan jeg ville ha det, og pappa fikset.

 

dav

dav

Resulatet ble veldig pent synes jeg!

dav

dav

 

Dessverre er jeg ikke så flink til å gjøre så mye annet selv. Ønsker å gjøre flere morsome D.I.Y prosjekter, men tiden strekker ikke helt til. Så langt blir det med en liste på pintrest, haha.

 

Har dere noen prosjekt på gang? Fortell!

 

De andre som er med på utfordringen:
Caroline, Caroline W, Carina, Elise, Ingvild, June, Kine, Lise Lotte, Luisa, Marie, Martine, Milla, Nadia, Stine

One thought on “Ukens tema: Do it yourself

  1. OMG. Du lage så mye fint. Eg får heilt vondt i sjelå. In a good way. Har så lyst på ein av dei smykkenet dine at fy ;)

    FLINKE DU E!!!!

Legg igjen en kommentar

