Min hjertesak

Denne uken starter den første av en ukentlig bloggutfordring jeg har blitt med på, startet av Caroline. Ukens tema er «Min hjertesak». For dere som kjenner meg eller har fulgt meg en stund, vet hvor stort mitt engasjement for dyr er.

Så min hjertesak er Dyrebeskyttelsen Tromsø (DBT)!
_mg_2897_redwebI mai i år ble jeg frivillig for DBT. Det startet med at jeg skulle ta vakter på Hjelpesenteret, et hus DBT har der vi har katter som av forskjellige grunner ikke er i fosterhjem. Der er jeg ca en vakt i uken (2 timer) der jeg gjør dagens plikter og når jeg er ferdig med dem leker og koser jeg så mye jeg vil med kattene som er der! I tillegg til daglig stell må de jo ha stimuli i form for kos og lek. Så det er virkelig en koselig arbeidsoppgave.

p1010424_redweb

Brandson, som bor på Hjelpesenteret. Han har enda ikke funnet sitt hjem.

Etter å ha vært vakt der i en måned, var jeg på HS med en fra ledelsen. Som de fleste vet, er sommeren høytid for feriedumping, «allergier» og kattunger. Denne dagen manglet de fosterhjem til en kattemor med fire unger som kom inn, og hun spurte om vi kunne være fosterhjem for dem. Det sa vi ja til, å så var det gjort, vi var bitt av basillen og har vært forsterhjem siden! Sofie og hennes fire små, Rabalder, Ragnarok, Rødhette og Røverdatter var de første. Ungene er alle adoptert bort, og vi beholdt Sofie selv.

_MG_0530_REDwebSiden har vi hatt Alphard og Pollux, som også har fått nye hjem.
_mg_0681_redweb
Akkurat nå har vi Sweet Dreams, Satin Lace, Xeno og Trust. De to første er klar til adposjon, de andre vil være det om ikke så lenge.

_mg_2520_redweb

Satin Lace og Sweet Dreams venter på sitt nye hjem der de kan bo sammen.

I tillegg til å ta vakter og være fosterhjem, drar jeg ut å tar bilder av katter som er i forsterhjem (og på hjelpesenteret) slik at vi har best mulig bilder av dem til adopsjonsannonser. I kveld skal jeg dra til tre fosterhjem på besøk. Det blir gøy! Elsker å hilse på nye katter.

Er du interessert i å adoptere en katt fra DBT? Send en mail til dyrebeskyttelsen.tromso@gmail.com og fortell litt om deg og hvilken katt(er) du er ute etter.
Du sender mail til samme adressen om vil melde deg opp som frivillig. De trenger folk som kan ta vakter på hjelpesenteret, fosterhjem for katter og gnagere, sjåfører og folk som kan sitte på stand.
Les mer på nettsiden deres her.

_mg_2755web _mg_2825web _mg_2738web _mg_4457_redweb _mg_2550_redweb _mg_4473_redwebÅ bli frivillig for DBT er noe av det smarteste jeg har gjort. Det har gitt meg så utrolig mye glede og følelse av at jeg utgjør en forskjell. Ikke bare en følelse, jeg VET at det jeg gjør hjelper.

Jeg vil anbefale alle som kan å bli frivillig i DBT. Vi trenger mer hjelp, strømmen av dyr (spesielt katter) stopper ikke. Til dere som ikke har mulighet til å bidra med arbeidskraft, så er det mulig å donere penger. Kontonummeret er: 6420 05 49994
13923453_10154389138821407_7141733387961769657_oDu kan også bli medlem, det koster 350 kr. Les mer her.

4Takk for at dere leste!

Sjekk gjerne ut innleggene til de andre i utfordringen, å les hva deres hjertesak er.
hjertejubel.com || atinybitbeautiful.com || carinabehrens.com || supermarie.net || blogg.tinekatrine.com || noctem.nu || la-mar.no || bruknevinger.co || ingvildhappy.blogg.no. || krolltopp.com ||  carolinesverden.com || youtube.com/stinefriishals  ||  heijegheterjune.com  ||

Legg igjen en kommentar

